Ostré oddělování témat školské matematiky může některým žákům zkomplikovat pochopení vztahů, souvislostí a významu některých jevů a tedy i pochopení a zvládnutí konkrétního učiva a naopak výklad, který se opírá o jednotlivé matematické oblasti v souvislostech, významně k pochopení napomáhá a navíc žáky motivuje. Jsou žáci, kteří mají větší dispozice k početním dovednostem, někteří mají lepší vztah ke geometrii. Pokud jsou při matematickém vzdělávání činnosti tematicky provázané, je větší předpoklad k úspěšnému a efektivnímu učení. Příspěvek nabízí několik námětů pro výuku matematiky na II. stupni základních škol, ve kterých je geometrie s aritmetikou pevně svázána. Pracovní dílna je zaměřena činnostně, účastníci si aktivity sami vyzkouší tak, aby zjistili úroveň obtížnosti jednotlivých činností a byli schopni efektivně aktivity zařadit do své pedagogické praxe.
Sledujte nás na sociálních sítích
Buďte v obraze a sledujte
nás na Facebooku
Přednášky ke shlédnutí
na Slideslive